i

Psicologia Clínica

NEUROPSICOLOGIA

UNITAT DE NEUROPSICOLOGIA CLINICA D'ADULTS

DEMÈNCIES: La demència és un síndrome adquirit produït per causa orgànica i caracteritzat per un deteriorament persistent de les funcions mentals superiors, que pot comportar una incapacitat funcional, tant en el àmbit social com laboral. La demència provoca, principalment, problemes de memòria, d’orientació, de llenguatge, de conducta, capacitat d’aprenentatge i càlcul, entre d’altres. (llegir més...)

UNITAT DE NEUROPSICOLOGIA CLÍNICA GERIÀTRICA

ICTUS: Fa referència a l’aparició sobtada de símptomes neurològics causats per un trastorn en la circulació sanguínia. Les alteracions cognitives associades amb una lesió vascular poden ser varies, depenent de la localització i la l’amplitud de la lesió. El rang de la gravetat varia des d’un deteriorament cognitiu lleu fins la demència vascular. (llegir més...)

UNITAT DE NEUROPSICOLOGIA FORENSE

NEUROPSICOLOGIA FORENSE: el terme ‘forense, prové del llatí ‘forensis’ i denota la relació entre una ciència, en aquest cas la neuropsicologia, i el sistema legal d’un país.

La ’neuropsicologia’ és una neurociència, de l’àmbit de la psicologia clínica, que pretén estudiar la relació entre els processos psicològics o funcions cognitives (atenció, memòria, llenguatge, percepció, entre d’altres) i del comportament humà, i els circuits del sistema nerviós implicats en el seu normal funcionament. (llegir més...)

UNITAT DE NEUROPSICOLOGIA CLINICA INFANTIL

Trastorns de l’aprenentatge: són aquelles dificultats que presenten alguns nens que, tot i tenint un quocient intel·lectual normal, no aconsegueixen uns nivells d'acord amb la seva edat i curs acadèmic en algunes matèries escolars (lectura, escriptura, càlcul,…). Un nen que presenta dificultats en l’aprenentatge no sempre es justifica per un problema d’intel·ligència, ni d’esforç, ni per un problema emocional, ni per l’afectació d’altres funcionscognitives que puguin influir en el seu aprenentatge (atenció memòria, visopercepció,…). (llegir més...)

UNITAT DE REEDUCACIONS

PENDENT (llegir més...)

UNITAT DE REHABILITACIÓ-ESTIMULACIÓ COGNITIVA

REHABILITACIÓ COGNITIVA: Després d’un Ictus, un traumatisme craneo-encefàlic o qualsevol altre tipus de dany cerebral, la persona presenta dèficits cognitius i/o motors. La rehabilitació cognitiva és una estratègia de tractament no farmacològic que es proposa la recuperació o la compensació dels diferents dèficits cognitius que el pacient presenti després del seu dany cerebral. (llegir més...)